Sajt Vam nije Mobile-Friendly? Recite zbogom Google pretrazi!


Google je uveo nove algoritme koje je počeo da primenjuje od 21. aprila 2015., mobile friendly i responsive web dizajn postali su obavezni standard svakog web sajta.

Google unapređuje i uvodi novine u pretrazi a sve to da bi korisnicima omogućio što bolje iskustvo.

Od danas kada budete pretraživali Google preko mobilnog telefona, on će Vam preporučiti samo one sajtove koji su prilagođeni njihovom ekranu. Dakle, prva mesta pretrage na mobilne uređajima su rezervisana za one čiji su sajtovi "mobile-friendly". Ova mesta na Google pretraživaču su kompanijama od izuzetnog značaja, jer im omogućavaju mnogo veći broj prikaza korisnicima, a samim tim i više novaca. Takođe svi znamo da je danas sve više pametnih telefona i tableta i sve više korisnika koristi mobilne uređaje za pretragu interneta.

Ove izmene neće uticati na pretrage na desktop i laptop računarima, ali će napraviti probleme brojnim firmama koji svoje sajtove nisu prilagodili za mobilne uređaje. Neke kompanije će biti vrlo iznenađene kada vide drastičnu promenu u broju poseta na njihovim web sajtovima.

Ova Google-ova promena algoritma za pretragu je možda i najveća od kako postoje, cilj je jasan, "mobile-friendly" sajtovi na pretragama koje su izvršene preko pametnih telefona ili tableta lansiraju se među prvima u pretrazi. Ukoliko želite da proverite da li je Vaš web sajt prilagođen za mobilne uređaje možete to lako učiniti proverom na Google-ovom servisu klikom na ovaj link Mobile-Friendly Test.

Ukoliko ste web dizajner ili programer Google-ova upustva za pravilnu izradu sajta koji će biti "mobile-friendly" možete pogledati klikom na link: Mobile Friendly Websites.

Kada smo već kod promena u pretrazi koje nam donosi najveći pretraživač na svetu moramo da pomenemo i "breadcrumbs" linkove na sajtu odnosno struktuiranje podataka. To znači da Google kod sajtova koji imaju implementiran "breadcrumbs" u svoj web sajt neće prikazivati link stranice već će ga zameniti pravim rečima u pretrazi, što će pomoći korisnicima da se lakše snalaze na sajtu. Goolge bolje razume i bolje rangira sajtove koji su struktuirani.

Na primer ukoliko ukucate u pretrazi "history of Google" i moćićete da vidite liniju teksta zelene boje u kojoj piše nešto ovako: "Google > about > company > history" ili na primer: "Wikipedia > wiki > Google" - oba ova linka su rezultat "breadcrumbs" linkova.

Dakle da zaključimo, ako imate bilo kakvu firmu, a nema Vas na internetu to je kao da ne postojite. Ako imate sajt a on nije mobile friendly to je kao da nemate više od pola sajta. "Mobile friendly" sajt i responsive web dizajn su postali uslovni standardi uspešnog poslovanja.

Google mobile friendly test