SEO optimizacija web sajta, kako uraditi?
Saveti kako se radi kvalitetna SEO optimizacija za pretraživače, na šta treba da obratite pažnju kada je izrada sajta u pitanju, saveti i trikovi.
Saveti i trikovi kako uraditi SEO optimizaciju web sajta
Obratite pažnju na svoje ključne reči i fraze ključnih reči
Znajte svoj posao. Šta ljudi zapravo traže u pretraživaču kada traže Vas? Da bi optimizacija sajta bila dobra, prvo nađite prave ključne reči za Vašu stranicu. Kada je u pitanju izrada sajta, napišite različite strane sa različitim ključnim rečima i frazama.
Kada birate ključne reči i fraze, izbareti one popularne, ali ne one koje su najpopularnije
Zašto? Veoma popularne ključne reči mogu imati jaku konkurenciju, i Vaš web sajt se može izgubiti u organskoj pretrazi. Nađite ključne reči koje su specifične ili koje su u vezi sa poslom kojim se bavite, ali koje nisu najpopularnije i vilikom konkurencijom, kada je u toku izrada sajta primenite ih i garantovano će te se visoko rangirati i time dovesti više ljudi na Vaš web sajt.
Napravite pristupačan sajt-HTML
Osigurajte da pretrašivači svojim tehnologijama indeksiranja mogu da pronađu Vaš sajt, tako sto ćete uraditi sajt u HTML jeziku
Ne zaboravite da koristite ključne reči u naslovu
Ubacite Vaše ključne reči u naslov web stranice, po mogućstvu na početku. Ta fraza ključne reči će poslžuti kao link indeksu pretraživača, a ključna reč će tako dospeti u pretraživač.
Pokušajte da nađete domen za Vaš web sajt koji sadrži Vaše ključne reči
Ne postoji bolji način optimizacije web sajta za Vaše ključne reči nego imati ključne reči u nazivu Vašeg web sajta.
Napišite novi i jedinstveni sadržaj
Veoma je važno da napišete nove i ekskluzivne informacije na Vašem web sajtu. Obezbedite dosta sadržaja koji ima specifične informacije o poslu kojim se bavite, a koji je različit od konkurencije.
Konstanno dodavanje novog sadržaja na Vašem web sajtu
Da bi se Vaš web sajt bio bolje rangiran, konstantno dodavanje novog sadržaja umnogome pomaže. Pretraživači smatraju više pouzdanim web sajtom onaj na kojime se novi sadžaj konstantno dodaje.
Uvek dodajte frazu ključnie reči u URL
Zato što pretraživači čitaju URL stranice, veoma je važno da dodate ključne reči ili fraze u URL. Pretraživači će pročitati i dodeliti veću vrednost tekstu koji se nalazi na toj URL adresi.
Koristite ključne reči ili fraze ključnie reči u naslovu stranice
Naslovi su za pretraživače bitniji od teksta koji ih prati, zato se pobrinite da dobro napišete Vaše ključne reči u naslovu.
Koristite ključne reči u tekstu linka
Linkovi se istču na većini web stranica i ponekad imaju veći prioritet nego bilo koji drugi tekst.
Ptiajte druge ljude za relevantne linkove i linkove sa visokom reputacijom na Vašoj web stranici
Relevantni i kvalitetni linkovi su dobar način za optimizaciju web sajta. Ali ih nemojte postavljati previše zato što mogu biti označeni kao spam.
Pokušajte da dobijete linkove sa sajtova slične teme kao što je Vaš web sajt
Ukazujući da Vaš web sajt ima sadržaj vezan za određenu temu i konkuretni će znati da je Vaš sajt vredan posete. To stvara mnogo veći kredibilitet.
Napišite više sadržaja
Napišite što više možete informacija. Veliki web sajtovi imaju više poena kod pretraživača, tako da mogu se pojaviti na boljem mestu prilikom pretrage korisnika.
Napravite mapu web sajta
Mapa web sajta povećava dopadljivost web sajta pretraživaču. Ona pomaže da pretraživač nađe linkove na Vašem sajtu. Kada je u toku izrada sajta može napraviti mapu u XML formatu, koji je poželjan, ali takođe može biti i Google-ova mapa sajta ili HTML.
Proverite da li su Vaše ključne reči ili fraza u prvom paragrafu i na vrhu web stranice
Pisanje fraza ključne reči u prvom paragrafu i na vrhu stranice je bitno i daje veći prioritet Vašem web sajtu.
Kada je to moguće povećajte veličinu fonta Vaših ključnih reči
Veći tekst je relevantniji od manjeg, i pretraživači to prepoznaju.
Ako želite da se Vaše ključne reči izdvajaju, formatirajte ih
Korišćenje tagova za podebljavanje i pisanje kosih reči pomoćiće tome da se Vaše ključne reči izdvajaju. Pretraživači će prepoznati te tagove, i prepoznaće tekst koji se nalazi u njima, shvatiće ga kao važniji tekst od teksta van tih tagova. To dosta pomaže optimizaciji,
Linkujte reći na Vašoj starni ka drugim stranicama Vašeg web sajta
Ovo je veoma lak način da dobijete više linkova. Ovo pomaže pretraživačoma da nađe sve strane na Vašem web sajtu.
Pazite da nemate previše dolazećih linkova u sa istog mesta i sačuvajte stare linkove
Ne želite da izgleda kao da kupujete linkove ka Vašem web sajtu, jer će izgledati kao spam. Želite da budete konstatni u prilivu linkova ka Vašem sajtu, koji su bitni za Vaš sajt, i ne zaboravite da zadržite stare linkove.
Povežite web sajt sa Facebook, Twitter, Goolge Plus, LinkedIn i drugim stranama
Ne zaboravite povežete sajt sa Vašim stranama na društvenim mrežama i slično.
Linkujte sve bitnije slike
Ljudi vole da kliknu na sliku, i pretraživači cene sadržaj koji je vezan za te slike. Dok traje izrada sajta, pobrinite se da uključite tekst u vezi sa tim slikama.
Pobrinite se da stalno ažurirate Vaše stranice
Nemoj da zanemarite Vaš sajt. Redovno ažurirajte stranice web sajta, pretraživači daju prioritet redovno ažuriranim stranama. Pobrinite se da ažuriranje bude značajno i relevantno.
Prilikom izrade sajta ne koristite Flash tehnologiju
SEO optimizacija sajta ne voli web sajt koji je izrađen u Flash tehnolohiji.
Nemojte da skladištite sajt na serveru koji dozvoljava spamere ili server koji redovno pada
Bilo koja vrsta spamera nije dobra za Vas. Pročitajte uslove korišćenja servera pre nego što se odlučite za određenog. Ako je IP adresa na crnoj listi, bez obzira što je Vaš sadržaj legitiman, i Vaš web sajt če biti na crnoj listi. Kada tražite server, pobrinite se da nadjete koje su mu stope rasta i stope zastoja, pobrinite se da Vaš server bude online 98% vremena.
Nemojte pisati Vaš sadržaj u Java Script-u
Jer sadržaj web sajta neće biti pročitan od strane pretraživača.
Nemojte koristiti slike umesto tekstualnih linkova
Tekst je ono sto pretraživač ustvari traži. Pretraživač prolazi kroz Vaš web sajt preko linkova, a linkovi na slikama mogu biti teži za praćenje nego tekstualni linkovi.
Nemojte pisati pogrešne fraze ključne reči u sadržaju
Iako neki ljudi preporučuju pogrešno napisane ključne reči zbog optimizacije sajta, vrlo brzo Vaš sajt će izgubiti kredibilitet. Danas većina pretraživača ima proveru pravopisa, i tako se izbegavaju besmisleno napisane ključne reči.
Nemojte koristiti ključne reči previše
Ovo se zove ''keyword stuffing''. Pobrinite se da ima dosta teksta koji okružuje Vaše ključne reči i da je korišćenje svake ključnie reči po strani od 2-4% ukupnog teksta. Ako preterate pretraživač neće smatrati sajt relevantnim.
Nemojte se oslanjati na linkove sa domena koji imaju istu IP adresu
Google ne diskriminiše domene koje imaju istu IP adresu, ali drugi pretraživači mogu to činiti.
Ne koristite vrednosti u URL adresi ako možete da ih izbegnete
Parametri na URL-u, čine ih dugačkim i teškim za pročitati. I pretraživač se može zbuniti zbog njih. Ako morate koristiti parametre, možda bi ste mogli razmisliti o tome da dinamčki URL prepravite na statički URL, bar za najbitnije strane Vašeg web sajta.
Nemojte koristiti dinamički URL
Pretraživači preferiraju statičke URL-ove više od dinamičkih.
Nemojte da pravite stranicu kao link
Pobrinite se da su linkovi relevantni sadržaju strane, i da ne budu u formi linkovane strane sajta.
Nemojte imati pokvarene/nedostupne linkove na Vašem sajtu
Ovi linkovi mogu ostaviti utisak da Vam je sajt neorganizovan, da nije dobro vođen i stvoriti odbojnos korisnika.
Nemojte praviti konstante male promene sadržaja
Ažuriranje sadržaja je dobra stvar kada sadrži nove i značajne informacije, ali sitne izmene poput ispravke pravopisa nisu dobre. Takve česte promene mogu izgledati pretraživaču kao da želite da ga zavarate da konstantno ažurirate sajt nego što to zapravo činite. Zato Vas može lošije rangirati.
Nemojte duplirati sadržaj na Vašem sajtu
Pretraživači ne vole duplikate.
Nemojte robots.txt -om da zabranite više od 50% Vašeg web sajta
Ne želite da pretraživač misli da je Vaš web sajt zabranjen.
Nemojte preusmeravati sajt ka drugom domenu
Preusmeravanje ka drugom domenu je ubičajan trik spamera.
Nikad ne linkujte nevidljive slike i nikada ne pravite tekst nevidljivim
Nevidljive slike su 1x1 piksela veličine i ne mogu se videti golim okom na sajtu. Zato što linkovi imaju veći prioritet u rangiranju sajta, linkovanje slike koja se ne može videti na sajtu izgleda kao da se želi prevariti pretraživač. Korišćenjem ove tehnike, možete biti zabranjeni/izbačeni.
Nikada ne koristite ulazne strane sajta
Ulazne strane sajta su one strane koje su pisane zbog optimizacije, i sadrže jednu ili dve fraze ključnih reči, one su programirane da ih samo pretraživač vidi, a korisnici sajta budu direktno odvedeni do saržaja sajta. Korišćenjem ove tehnike takođe možete biti zabranjeni-izbačeni.